مقالات بازاریابی و فروش , پاورپوینت بازاریابی

دانلود رایگان پاورپوینت بازاریابی و فروش , پاورپوینت بازاریابی , مقالات بازاریابی و فروش , مقاله در مورد بازاریابی, مقاله ترجمه شده در مورد بازاریابی , راهکارهای افزایش فروش

مقالات بازاریابی و فروش , پاورپوینت بازاریابی

دانلود رایگان پاورپوینت بازاریابی و فروش , پاورپوینت بازاریابی , مقالات بازاریابی و فروش , مقاله در مورد بازاریابی, مقاله ترجمه شده در مورد بازاریابی , راهکارهای افزایش فروش

آزمایش تضاد و پس تصویرها روانشناسی تجربی (نمونه دوم)

آزمایش تضاد و پس تصویرها روانشناسی تجربی (نمونه دوم)

آزمایش تضاد و پس تصویرها روانشناسی تجربی (نمونه دوم)

دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایلdocx
حجم فایل1.147 مگا بایت
تعداد صفحات8
برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

گزارش کار آزمایش تضاد و پس تصویرها

تعداد صفحات: 8

نوع فایل: WORD

+فایل هدیه: توضیحات آزمایش تضادها و پس تصویرها

فهرست مطالب:

چکیده

هدف

مبانی نظری و آزمایشی

فرضیه ها

آزمودنی ها

وسایل آزمایش

اجرای آزمایش

نتایج

تفسیر

منابع

بخشی از متن فایل:

مرحله 3-اندازه پس تصویر:

یکی ازمربعها را انتخاب کردیم و روی یک صفحۀ خاکستری گذاشتیم وازآزمودنی خواستیم به مدت 40ثانیه به نقطۀ وسط آن نگاه کند و سپس مربع را بردارد و سرخود را به متن دورونزدیک کند و دربارۀ اندازۀ پس تصویر مربع نظربدهد. آزمودنی بیان کرد که هرگاه سرش را پایین می آورد ونزدیک متن می کند پس تصویرکوچک می شود وهرگاه سرش را دورمی کند پس تصویربزرگ می شود.

مرحله 4-پس تصویر منفی و پس تصویر مثبت(اگر تحریک طولانی باشد پس تصویر آن منفی نامیده میشود که به رنگ مکمل محرک اصلی است.اگر تحریک کوتاه مدت و شدید باشد پس تصویر آن مثبت نامیده میشود که به رنگ خود محرک اصلی است )

در این مرحله از ازمودنی خواستیم چند صدم ثانیه ای به یک لامپ بسیار پر نور و قرمزنگاه کند بعد از اینکه چشم خود را از آن بر گرداند اعلام کند چه دیده است ازمودنی اعلام داشت باز هم رنگ قرمز را دیده است

نتایج

اجرای ازمایش تضاد همزمان نشان داد اثر یک تحریک به تحریکات دور و بر آن وابسته است.این آزمایش نشان می دهد که ادراک تحت تاثیر متن قرار می گیرد، یعنی اثر یک تحریک مستقل از متن مکانی نیست.ادراک ما زمانی که یک رنگ تیره در یک زمینه روشن قرار میگیرد تیرگی را بیشتر احساس میکند و فاصله در این ادراک تاثیر دارد اما نه به اندازه ی زمینه و کاغذ نیمه شفاف اثر زمینه را کمتر ولی در تشخیص تیره گی نقش بیشتری دارد.

اجرای مرحله اول ازمایش پس تصویرها نشان داد اگر مربع روی متن،نسبت به خود متن،تیره تر باشد،پس تصویر آن کم رنگ تر دیده میشود.این آزمایش ثابت میکند که اثر یک تحریک تحت تاثیر تحریکات قبل از خود قرار میگیرد یعنی اثر یک تحریک،مستقل از متن زمانی آن نیست و درمرحله دوم به این نتیجه رسیدیم .............

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.